Polski
Gamereactor
recenzje
Sons of the Forest

Sons of the Forest (wczesny dostęp)

Patrick rozbił się na innej wyspie, walczył z kanibalami włóczniami, polował na jelenie i został pożarty w ciemnych jaskiniach przez zmutowane potwory.

HQ

Grzmiący dźwięk wirników ryczy, gdy dwa helikoptery załadowane grupą zadaniową zmierzają na odległą wyspę. Zaginęła starsza osoba, a naszym zadaniem jest jej odnalezienie i uratowanie. Podobnie jak w innych horrorach, ledwo masz czas, aby dowiedzieć się, co robisz, zanim katastrofa helikoptera wyląduje. Witamy w Sons of The Forest! To jest twoja klasyczna symulacja przetrwania. Musisz jeść, pić, spać, budować domy i wytwarzać lekarstwa, jeśli zachorujesz. Jeśli nie chcesz robić tego sam, możesz zaprosić znajomego w trybie bezsennej współpracy. Działa to znakomicie nawet we wczesnym dostępie.

Swoją podróż na tej wyspie rozpocząłem od spotkania z głuchym towarzyszem. Kelvin to jego imię. Jest żołnierzem takim jak ty, przydzielonym do helikoptera w drodze na tę odległą wyspę. Dla mnie towarzysze są największą nowością w ustawieniu. Problemy pojawiają się od razu, jeśli zbudujesz chatę na drzewach i poprosisz Kelvina o wyrąbanie drzew. Prawdopodobnie wytnie drzewo, na którym zbudowana jest twoja chata. Oznacza to, że Twoje miejsce do spania jest automatycznie niszczone. Może również zacząć ścinać drzewa w pobliżu twojej bazy, powodując, że drzewa spadną na budynki i uszkadzają je. Mam nadzieję, że programiści naprawią to w ostatecznym wydaniu, ponieważ sprawia to, że Kelvin jest bardziej przeszkodą niż pomocą. Jedną z sugestii jest możliwość ustawienia swojego towarzysza, aby nie ścinał drzew w pobliżu lub na czymś, co zbudowałeś. Jak to jest teraz, naprawdę musisz pomyśleć o tym, czy chcesz nakazać swojemu towarzyszowi, aby coś zbudował. Szybko przeniosłem jego rolę na budowanie prostych ognisk, miejsc do spania, a później po prostu na odzyskiwanie rzeczy.

Sons of the ForestSons of the Forest

Kolejny z towarzyszy, których znajdziesz później, może walczyć i próbować odeprzeć mutanty atakujące ciebie lub bazę, co stanowi miły i przydatny dodatek. Kelvin, którego spotykasz na początku, zbiera tylko materiały, buduje i podąża za tobą. W przeciwieństwie do innych gier survivalowych typu sandbox, Sons of The Forest ma swoją historię. Narracja jest dość krótka i z mojego doświadczenia wynika, że nie jest to główna atrakcja. Lepsza historia jest raczej w otaczającym cię świecie. Masz dużą wyspę do odkrycia, pełną przestrzeni do budowania i jaskiń, w które można się zagłębić. Zejście w dół jaskini przypomina The Descent i czasami może być dość wstrząsające, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że im dalej idziesz, tym bardziej zmutowani wrogowie. Mówiąc o wrogach, każda gra grozy potrzebuje sporo potworów. W Sons of The Forest ścigają cię grupy mutantów i kanibali. Są również zakamuflowane i mogą atakować, gdy najmniej się tego spodziewasz. Chowają się na drzewach i krzakach, czekając na swoją zdobycz i oferując mnóstwo okazji do jump scare'ów. Jeśli przetrwasz przez długi czas, wrogowie dostosują się i będą częściej atakować ciebie i twoją bazę.

To jest reklama:
Sons of the ForestSons of the Forest

Kolejną innowacją w Sons of the Forest są pory roku. Lato, jesień, zima i wiosna trwają w pętli. Jak sobie wyobrażasz, lato oferuje zieleń i słońce, jesień i wiosna ustępują miejsca kolorowym drzewom, a zima przynosi śnieg. Kontrast między krajobrazem wyspy, zmieniającymi się porami roku, naturą i wrogami jest ogromny. W jednej chwili możesz próbować złapać zająca, a w następnej walczysz o życie. Kiedy nadchodzi zima, potrzebujesz cieplejszych ubrań, a jedzenie nie jest tak łatwe do znalezienia. Możesz uszyć te ubrania za pomocą przedmiotów, które znajdziesz na wyspie. Broń i inne materiały można również budować przy użyciu przedmiotów, aby poradzić sobie z chłodniejszym klimatem. Są one stale obracane, więc będziesz musiał zaplanować więcej zim. W wielu innych grach jest to czysto kosmetyczne, ale w The Sons of The Forest śnieg oferuje zmiany w rozgrywce. Aby podać inne przykłady, wrogowie stają się bardziej agresywni w zimie. Polują na jedzenie i staje się ono mniej dostępne. W tym stajemy się chodzącymi kawałkami mięsa dla kanibali. Biegamy jak kurczaki, budujemy kolejki linowe, rzucamy granaty ręczne, ubieramy się w części ciała i staramy się wyciąć cały las. Jest rzeczą oczywistą, że stajemy się ofiarami w ich oczach.

Sons of the ForestSons of the ForestSons of the ForestSons of the Forest

Mimo że Sons of the Forest jest we wczesnym dostępie, wydaje się bardzo kompletny. Jednak historia pozostaje trochę zbyt krótka, abym mógł się zaangażować. Raczej podobało mi się przetrwanie i eksploracja na wyspie. To piękna gra z mrocznym akcentem. Jedną z najbardziej sugestywnych rzeczy jest czołganie się do pierwszej jaskini. Woda kapie, mutanty wydają dźwięki dalej w ciemności. Jest przerażająco i klimatycznie. Zarówno design, jak i dźwięki są ważnym elementem. Mogę powiedzieć, że są bardzo dobrze zrobione. Jednak na froncie animacji rzeczy są również dość dopracowane. Bieganie przez roślinność wygląda wystarczająco dobrze. Trawa, krzaki i inne rzeczy się wyginają. Naprawdę wydaje się, że twoja postać jest fizycznie obecna na wyspie.

To jest reklama:

Po pewnym czasie przestaje to być jednak grą o przetrwaniu. Znajdziesz strategie i możesz budować lepsze budynki. Pułapki, broń palna i nie tylko stają się częścią twojego arsenału. Role, w których początkowo jesteś ściganym, zostają odwrócone i stajesz się myśliwym. Nadal musisz bronić swojej bazy, ale z całym wyposażeniem stajesz się bardzo silny. Czy to jest problem? Nie, moim zdaniem działa bardzo dobrze z resztą doświadczenia. Mechanika gry jest świetna, podoba mi się, jak interfejs użytkownika jest zbudowany w ramach ekwipunku postaci. Przykładem tego jest plecak, który otwiera się i działa jako repozytorium wszystkiego, co zebrałeś. Naprawdę łatwo jest budować rzeczy z tego menu. Myślę też, że budowanie budynków jest płynniejsze i łatwiejsze w porównaniu do The Forest. Wygląda i działa bardziej logicznie niż jego poprzednik. Jeśli wybierzesz patyki i klikniesz na ziemię, twoja postać rozpali ognisko. Może się to wydawać nieistotne, ale małe ulepszenia mogą mieć duże znaczenie.

Sons of the ForestSons of the Forest

Moje ogólne wrażenie jest takie, że zostały ulepszenia budynku bazy, systemu przetrwania, grafiki, dźwięku i dynamiki świata. Zostało to zrobione w dobry sposób, szczególnie podobają mi się nowe sezony. Zima i lato tworzą kontrasty w sposobie gry. Nie tak duża zmiana jak dzień i noc w Dying Light, ale nadal znacząca. Grafika wygląda zauważalnie lepiej i błyszczy w jaskiniach i na zewnątrz. Nie ma takiego samego szlifu jak tytuły wysokobudżetowe, ale imponujące jest to, co stworzyło Endnight Games. Deweloperzy obiecali więcej zawartości, aktualizacji i dopracowania do wydania, ale jestem pozytywnie nastawiony do zawartości wczesnego dostępu. Historia jest słabością, ale jeśli podobał Ci się The Forest lub szukasz survival horroru, to jest to rekomendacja. Na mojej liście rzeczy do przetestowania pozostaje łowienie granatami ręcznymi. Wrócę, jeśli będzie to udana strategia przetrwania.

Sons of the ForestSons of the Forest
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Klimatyczny, przerażający, świetny system rzemiosła, innowacyjny interfejs użytkownika, wymagający wrogowie i pory roku, które nie są tylko kosmetycznymi zmianami.
-
Towarzyszom brakuje komend, słabej i krótkiej narracji
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości