Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Redfall

Redfall praktyczna zapowiedź: Czy Arkane może podtrzymać zwycięską passę?

Niedawno załadowaliśmy drewniane paliki i przystroiliśmy się naszyjnikami z czosnku, aby odzyskać miasto Redfall.

HQ

Zarówno w grach Dishonored, Prey, jak i Deathloop, Arkane ma na swoim koncie bardzo solidne osiągnięcia. Ale problem z wielkimi osiągnięciami polega na tym, że to z kolei stwarza wielkie oczekiwania. Ludzie wiedzą, w co się pakują, gdy ładują tytuł Arkane, więc presja jest na Redfall - najnowszą grę studia - aby spełnić i przekroczyć te wysokie oczekiwania.

Niedawno mieliśmy okazję udać się do londyńskiej siedziby Zenimax, spotkać się z zespołem pracującym nad grą i sprawdzić 90 minut niezakłóconej rozgrywki Redfall. W tym czasie mieliśmy do zrealizowania główny cel fabularny, ale nie było potrzeby jego ukończenia, a my musieliśmy wędrować po otwartym świecie, który Arkane stworzył według własnego uznania.

Redfall

Zanim zagłębiliśmy się w grę, zostaliśmy szybko powiadomieni przez projektanta gry Harveya Smitha, który poinformował nas, że pomimo wielu działań marketingowych na Redfall wskazujących na to, że jest to doświadczenie najlepiej rozgrywane w trybie współpracy, Arkane włożyło wiele wysiłku w zapewnienie, że doświadczenie dla jednego gracza było również świetne.

To jest reklama:

Osobiście nigdy nie wątpiłem, że Arkane może sprawić, że Redfall będzie doświadczeniem, w które można dobrze grać w samotności. Po Dishonored, Prey i Deathloop, studio udowodniło, że tryb dla jednego gracza jest tym, co robi najlepiej. Ponownie wyjaśnił to w Redfall.

Mogę mówić tylko o doświadczeniu dla jednego gracza Redfall, ale w ciągu 90 minut, które dostałem (w których zrobiłem tyle, ile mogłem), to doświadczenie jest dokładnie tym, czego można oczekiwać od tytułu Arkane. Projekt poziomów pozostaje nieskazitelny, nawet w rozległej przestrzeni otwartego świata Redfall. Możesz wymyślić prawie każdy sposób zbliżania się do wrogów i celów, z wielkim poczuciem pionowości, ponieważ możesz zdobyć świetne punkty obserwacyjne, aby strzelać do wampirów lub po prostu przemknąć obok nich.

Redfall

Jest też wiele do zrobienia w otwartym świecie Redfall. Biegając po mapie, natknąłem się na losowe misje poboczne, w których pomagasz ocalałym mieszkańcom miasta lub dowiadujesz się więcej o tajemnicy kryjącej się za tym, co zmieniło wielu miejscową ludność w wampiry. Mówiąc o nocnych stalkerach, istnieje również wiele sposobów na walkę z ich wpływem na Redfall. Od wejścia do gniazda wampirów, które zabierze Cię do alternatywnych wymiarów pełnych supermocnych wersji krwiopijców, po zabezpieczenie nowych bezpiecznych domów, które działają jako punkty szybkiej podróży i miejsca do uzupełnienia zapasów, istnieje wiele opcji, aby odgryźć się głównym wrogom gry. Szczególnie gniazda wampirów wydają się mieć duży potencjał, ponieważ oferują własne mini-misje.

To jest reklama:

Zarówno z projektu poziomów, jak i rzeczy, które możesz zrobić na mapie, jasne jest, że Redfall wierzy, że różnorodność jest rzeczywiście przyprawą życia. To samo można powiedzieć o postaciach, z których każda ma swoje misternie utkane historie i drzewka umiejętności, które będziesz rozwijać podczas gry. W przeciwieństwie do innych strzelanek postaci, takich jak Borderlands, nie jesteś ograniczony do jednej głównej umiejętności w Redfall, a każdy ocalały ma wiele sposobów poruszania się po mapie i zabijania wrogów. Jacob, postać, z którą poszliśmy, mógł szukać wrogów za pomocą swojego magicznego ptaka, maskować się, aby ułatwić skradanie się i ucieczki, i wyciągać swój karabin snajperski Heartstopper, aby zadać wiele obrażeń.

Redfall
Redfall

Jest wiele do Redfall. Zanim usiedliśmy do gry, Harvey Smith opisał grę jako "próbę picia z węża strażackiego" i chociaż z pewnością widziałem związek, kiedy po raz pierwszy biegałem po mapie, wydaje się, że możesz dość łatwo poradzić sobie z Redfall, zwłaszcza jeśli wcześniej zagłębiłeś się w grę Arkane. W rzeczywistości Redfall może wydawać się trochę zbyt podobny do kolejnej gry Arkane, zwłaszcza gdy gra solo. Ale tu pojawia się pytanie, czy to wystarczy, aby studio ponownie naprawdę zachwyciło publiczność.

Pomimo świetnego projektu poziomów, opcji postaci i przyzwoitej ilości rzeczy do zrobienia, istnieje lekkie poczucie, że Redfall nie wykorzystuje swojego potencjału. Być może dlatego, że nie było szans na zobaczenie doświadczenia kooperacji, co wydaje się dość kluczowe. Gra solo jest czymś, czego Arkane nie porzucił na bok w Redfall i to jest ważne, ale bez możliwości wędrowania po mieście z kilkoma sojusznikami, wydaje się, że nie było pełnego smaku tego doświadczenia. Co więcej, podczas gdy segment fabularny, który mogliśmy obejrzeć, wykonał przyzwoitą robotę w tworzeniu sporej intrygi, wydawał się również nieco niezręcznie umieszczony i nie sprawił, że grywalna postać czuła się bezpośrednio związana z fabułą w taki sposób, jak robią to inne gry Arkane.

Redfall

Walka również wydawała się zbyt uproszczona. W żadnym wypadku nie twierdzę, że jestem najlepszym z graczy, a mimo to absolutnie niszczyłem wrogów w Redfall. Nawet wieża - supermocny wampir, który pojawia się, gdy zabijesz wystarczająco dużo specjalnych wampirów lub zwrócisz uwagę ich bogów - została ostatecznie sprowadzona na ziemię przez nic więcej niż ogień kul i kołek w serce. Zamiast tego, że wampiry naprawdę czują, że są wystarczająco niebezpieczne, by przejąć miasto, zacząłem się zastanawiać, jak to się stało, że społeczność nie odgryzła się z dnia na dzień. Chociaż może to być po prostu pedantyczna krytyka, ponieważ może się zdarzyć, że poziom trudności został zmieniony na wydarzenie przedpremierowe lub że gra solo jest znacznie łatwiejsza.

Poza wzmianką o drobnych problemach z wydajnością, nie ma wiele do powiedzenia na temat Redfall. Wygląda na to, że jest to kolejna mocna gra Arkane, ale niezależnie od tego, czy jest to ciężar oczekiwań stworzonych przez wcześniejsze sukcesy studia, czy hype budowany przez wiele opóźnień, wydaje się, że brakuje czegoś wyjątkowego w Redfall, co sprawi, że będzie to obowiązkowa gra w dniu premiery.

Powiązane teksty

0
RedfallScore

Redfall

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wampirza gra akcji Arkane jest tutaj, ale czy jest to zwycięzca, którego potrzebuje Xbox, czy plama na zazwyczaj fantastycznej płycie dewelopera.



Wczytywanie następnej zawartości