Polski
Gamereactor
recenzje
Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush

Przetestowaliśmy nasz rytm w niespodziewanie wydanej przez Tango Gameworks grze akcji.

HQ

Pamiętasz, jak wyglądało życie współczesnego gracza przed Hi-Fi Rush? Jak trzeba było siedzieć w domu, nakręcony na maksa, odliczając dni do premiery gry, że jakiś facet w modnej kurtce, T-shircie z dużym logo i kolorowych trampkach ogłoszonych rok temu na scenie na imprezie, wraz z solidną datą premiery. Jak drżącymi palcami złożyłeś zamówienie przedpremierowe, a następnie śledziłeś zwiastuny, wyciekające zdjęcia i niejasne konta na Twitterze, które stopniowo podnosiły twój puls do niezdrowych poziomów, tylko po to, by miażdżąco zadać cios tak mocny przed wydaniem, że widziałeś gwiazdy. Nie ma znaczenia, czy powodem jest pandemia, kłótnie o prawa, czy podzielone opinie twórców, uczucie w klatce piersiowej gracza, gdy długo oczekiwana gra jest opóźniona, jest brutalne. Dla wielu jest to najważniejsze wydarzenie roku i coś, co warto zaplanować. Być może nawet zarezerwowałeś wakacje na zabawę, powiedziałeś rodzinie, że nie będziesz dostępny przez miesiąc i odwołałeś wszystkie spotkania. Po uruchomieniu gry nierzadko zdarza się, że jest zepsuta i pozbawiona życia i pochodzi z obietnicy od twórców, że "naprawimy to później". Następnie, gdy błędy utrzymują się rok po roku, następuje "słyszymy cię", a wkrótce potem wyłączenie serwerów i przejście do następnego ciała hosta, aby wyssać życie.

HQ

Microsoft i Bethesda rozpoczęły nowy rok od właściwego postępowania. Cofnęli się w czasie, do epoki, w której budowanie szumu i łamanie obietnic było zupełnie nieznanym zjawiskiem i po prostu wydali grę. Bezpośrednio, bez dodatków. Gdzie pozwalają graczom być w centrum uwagi, a nie akcjonariuszami. W zeszłym tygodniu doświadczyliśmy tego ponownie. W godzinach największej oglądalności, w środku Bethesda and Microsoft Developer Direct. Raz nie jest oczywiście trendem w żaden sposób, ale nadal pokazuje, że sprawy nie muszą być tak cholernie skomplikowane przez cały czas. Oczywiście możliwe jest uruchomienie gry w tym samym dniu, w którym została zapowiedziana, i uczynienie jej jeszcze lepszą - prosto na Game Pass, więc miejmy nadzieję, że stanie się to nowym trendem. Fakt, że Hi-Fi Rush jest fenomenalny, oczywiście nie czyni go ani trochę gorszym.

Hi-Fi Rush
Chai zrywa solo gitary powietrznej. Ani ja, ani robot bezpieczeństwa nie jesteśmy pod szczególnym wrażeniem, ale to się wkrótce zmieni.
To jest reklama:

Zaczyna się od razu, od intro, które wrzuca mnie w świat kolorów, kreatywności i żartobliwego humoru. Do melodii The Black Key's swingującego hitu Lonely Boy poznaję moją postać, Chai, z którą od teraz spędzę około dziewięciu godzin. Nie klikamy od razu, to na pewno. Na początku myślę, że chłopak jest strasznie irytującym i marudnym zoomerem, który powinien dorosnąć i przestać żyć w świecie fantazji, w którym można tytułować się gwiazdą rocka, ale to szybko mija i wkrótce uśmiechamy się i kochamy. Niedługo potem cały świat gry zaczyna wibrować słodkimi riffami, a my mamy misję. Aby zniszczyć Vandelay, zły konglomerat prowadzony przez niesympatycznego Kale i jego pstrokatą załogę popleczników, wszystko w rytm muzyki (ci z nas, którzy są tu od jakiegoś czasu, oczywiście wiedzą, że Vandelay to firma importująca i eksportująca lateks prowadzona przez George Costanza z Seinfeld i nic więcej). W każdym razie jedna rzecz prowadzi do drugiej i Chai nagle ma robotyczne ramię i odtwarzacz MP3 w brzuchu. W pięści trzyma gitarę śmierci w kształcie litery V wykonaną ze złomu, a u boku zaawansowanego technologicznie kotka, który w rzeczywistości jest kobietą o imieniu Peppermint.

Hi-Fi Rush
Ważne jest, aby uderzyć dobrze, utrzymywać tempo przez cały czas. Jeśli to zrobisz, wkrótce będziesz niezwyciężony.

Razem wyruszamy w tętniący życiem świat, wypełniony platformówkami, rozwiązywaniem zagadek i oczywiście bitwami. Cały czas z ciągłym biciem w tle, które zwiększa się w intensywności, gdy w odpowiednim momencie wydaję brutalne bicie, aby z nieba spadły koła zębate, baterie i pasta termiczna. Najpierw proste roboty sprzątające, potem pełnoprawne machiny wojenne i wreszcie stoję tam. Oko w oko, a raczej oko w światło LED z moim pierwszym szefem. Nine Inch Nails naciska pedał dysku do dołu i robię to samo z przyciskiem ataku. Spamowanie lekkimi i ciężkimi atakami, a kończące solówką gitarową, która sprawia, że gigant przede mną rechocze i cały czas się ruszam, nigdy nie stoję w miejscu. Robię uniki, paruję, uderzam, kiedy wydaje mi się to najbardziej odpowiednie. To jak symfonia zniszczenia i tak jak muzyka nigdy się nie zatrzymuje, tak ja nigdy nie przestaję. Siedzę w transie, z permanentną gęsią skórką. Wszystko płynie płynnie, a kiedy już dotrę do tego słodkiego miejsca, w którym wszystko dzieje się w doskonałej symbiozie, gdzie Peppermint i ja ustawiamy idealne rundy, które sprawiają, że czuję się całkowicie niezwyciężony, wszystko jest tak cholernie piękne, że zegary zatrzymują się, a anioły śpiewają chórem.

Hi-Fi Rush
Po kilku spoconych riffach sofa w świecie hubów jest zawsze mile widziana.
To jest reklama:

W końcu, po muzycznej podróży równie euforycznej, co wyczerpującej, ląduję na kanapie. W świecie hubu, który służy zarówno jako oaza, miejsce odpoczynku i kontemplacji, jak i miejsce, w którym mogę przygotować się do kolejnej misji. Korzystając ze złomu, który zgromadziłem podczas rozbijania mechanicznych wrogów, mogę ulepszyć moje robotyczne ramię o nowe zaawansowane ataki, mięsiste promocje i ostatecznie żetony, aby dać mojemu kawalerskiemu kocemu kumplowi więcej ciosu lub krótszy czas odnowienia, i będzie to potrzebne, ponieważ tak jak powinno być, każda misja staje się coraz trudniejsza. Nigdy jednak nie jest to piekielnie trudne, chociaż jest kilka miejsc, w których może to być prawdziwa próba, jeśli nie możesz znaleźć swojego rytmu, ponieważ o to w tym wszystkim chodzi. Znajdź tempo i nigdy go nie strać, a zostaniesz obsypany korzyściami. Ale tutaj nie skupiamy się na wyzwaniu, ale na innych wartościach. Jak na przykład czysta rozrywka.

Hi-Fi Rush
Oto jesteśmy... a D. Hi-Fi Rush oferuje suchy humor technologiczny w najlepszym wydaniu.

Ale to nie tylko zabawa i gry. Jest tu też historia, która na pierwszy rzut oka może wydawać się banalna i banalna, ale poczekaj. Twoje serce zacznie bić, ale będzie również wypełnione takim ciepłem, że na chwilę zapomnisz, że jesteś maszyną do cytowania gitary, aby dać czadu. Bo jeśli jest jedna rzecz, którą robi Hi-Fi Rush, to jest to rock. Wzmacniacz działa na pełnych obrotach, strzela na wszystkich cylindrach. Jest dziki, jest piękny, robimy to wszystko w szalonym tempie i nie ma najmniejszego śladu wyściółki lub komponentów usług na żywo. Żadnych chciwych modeli biznesowych, żadnych pustych światów gry. Plus, ani jednego błędu. Nie napotkałem nawet jednego małego nieszkodliwego błędu graficznego. Brak problemów z wydajnością. Zero opóźnień, brak spadków klatek. Oczywiście nie trzeba go nawet przywoływać, ale ponieważ Bethesda jest zaangażowany, nadal warto go podkreślić. Aktorzy głosowi wykonują wspaniałą robotę, sprawiając, że ta historia jest ekscytująca na poziomie emocjonalnym i bardziej beztroskim, gdzie lekko nerdowski humor często ląduje w sam raz. Wizualnie to kolorowe marzenie retro, które nagle się spełnia. Komiks ożywa i w połączeniu ze wspaniałą ścieżką dźwiękową to tak, jakby wstrzyknięto całe lata 80. prosto do krwiobiegu.

Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush nie jest wyjątkowy. To Jet-Set Radio bez łyżew, rytmiczne Devil May Cry w niedalekiej przyszłości, nie sposób nie myśleć o Metal: Hellsinger, a humor nierzadko przypomina ten serwowany w Borderlands, ale czasami naprawdę nie trzeba wymyślać koła na nowo. Czasami nie jest źle wybrać najlepsze funkcje z innego miejsca, a następnie zrobić z tego coś własnego, coś, co wyróżnia się z tłumu. Zdecydowanie udało im się to zrobić, tworząc grę, która jest niesamowicie zabawna od początku do końca. W rzeczywistości trudno znaleźć coś, na co można by narzekać. Większość z nich po prostu działa, to dobrze naoliwiona maszyna jak żadna inna, ale jeśli mam zepsuć nadchodzącą imprezę ratingową czymkolwiek, to głównie dwie rzeczy. To, że nie zawsze jest krystalicznie jasne, dokąd iść, co również trzeba powiedzieć, mogło zostać wzmocnione przez moje fatalne poczucie lokalizacji, ale niezaprzeczalnie jest nieco zagracone tu i tam, pomimo głównie liniowego projektu poziomów. Potem jest walka w drugiej części gry.

Kiedy ekran wypełnia się wrogami, czasami trudno jest odczytać pokój i oczywiście nie jest to optymalne, gdy nietrafione parowanie lub nietrafiony doskonały strzał, który trafia w niewłaściwy cel, może spowodować, że moja końcowa ocena dla tej sekwencji będzie B zamiast A lub S. To jedno, gdy jest to moja wina, ale kiedy jest to spowodowane czynnikami poza moją kontrolą, nie jestem tak wyrozumiały. Teraz nie jest to w żaden sposób szczególnie kosztowne, poza Achievement łowcami i kompletatorami, a jeśli zdarzy mi się umrzeć w tym procesie, będę musiał po prostu wrócić do miejsca, w którym muzyka nagle się skończyła.

HQ

Muszę po prostu pozdrowić Bethesda i Microsoft, a przede wszystkim dewelopera Tango Gameworks za przebojowe wydanie i grę, którą prawdopodobnie nazwałbym jedną z najlepszych platformówek, w jakie grałem podczas prawie 50 lat na planecie Earth . Wiem, że to wielkie słowa, ale ile razy przeorałem grę za jednym posiedzeniem i ani razu nie przeklinałem głośno o mikrotransakcjach, błędach, zepsutej mechanice gry lub po prostu nudnej zawartości? Niewielu jest odpowiedzi, bardzo niewielu.

09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Prawdziwa radość z grania na wskroś. Fantastyczna ścieżka dźwiękowa. Piękna grafika z najwyższej klasy animacjami. Świetny humor. Stabilny i bez błędów.
-
Bitwy mogą wydawać się trochę niechlujne w czasach, gdy dużo dzieje się naraz.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Hi-Fi RushScore

Hi-Fi Rush

RECENZJA. Przez Måns Lindman

Przetestowaliśmy nasz rytm w niespodziewanie wydanej przez Tango Gameworks grze akcji.



Wczytywanie następnej zawartości