Polski
Gamereactor
recenzje
Psychonauts 2

Psychonauts 2

Tim Schafer i spółka dokonali niemożliwego.

HQ
HQ

Branża gier wideo bywa okrutna. Pomimo tego, że byli jedną z najbardziej oryginalnych i kreatywnych platformówek swojego pokolenia, Psychonauci niestety popadli w zapomnienie. Wielu fanów ze łzami w oczach zaakceptowało fakt, że prawdopodobnie nigdy nie doczekają się zakończenia tej historii, ale na szczęście stało się to, co wydawało się niemożliwe. Ze względu na rosnącą popularność platformówek sequel dostał zielone światło i został ujawniony w 2015 roku. Od tego czasu minęło sześć długich lat, a Psychonauts 2 ujrzało światło dzienne.

Tym razem historia następuje bezpośrednio po spin-offie VR Rhombus of Ruin, a wydarzenia mają miejsce zaledwie tydzień po tym, jak Raz pokrzyżował złe plany trenera Oleandera pod koniec oryginału. Nasz bohater i reszta jego psychicznych agentów otrzymują misję zagłębienia się w pokręcony umysł dr. Loboto, aby spróbować dowiedzieć się, kto kazał mu schwytać szefa psychonautów, Trumana Zanotto. Podczas eksploracji grupa dokonuje dwóch wstrząsających odkryć. Po pierwsze, wydaje się, że w organizacji czai się zdrajca, ponieważ umysł Loboto został uzbrojony w pułapki, a także wyszło na jaw, że werbownik złego dentysty planuje sprowadzić z grobu psychicznego złoczyńcę znanego jako Maligula.

Od samego początku należy pochwalić zarówno scenariusz gry, jak i obsadę postaci. Scenariusz wydaje się porównywalny pod względem jakości i podejścia do Ratchet & Clank, ponieważ często bawi się absurdem i zawiera wiele subtelnych żartów dla dorosłych. Jest naprawdę zabawny, a obsada wybija swoimi występami nawet 16 długich lat po wydaniu oryginalnej gry. Powiem, że miałem nadzieję zobaczyć trochę więcej postaci, takich jak Sacha i Trener Oleander, którzy odgrywali znacznie większą rolę w oryginale, ale nowe dodatki do obsady wciąż są równie doskonałe.

To jest reklama:

Powracające mentalne światy tutaj są po prostu ociekające kreatywnością i fachowo pracują, aby uchwycić wewnętrzne zmagania każdej postaci. Byłem pod wrażeniem tego, jak różnorodny jest każdy inny świat i jak wiele stylów rozgrywki udało się wcisnąć Double Fine. W jednym etapie starałem się przygotować dania dla trójki sędziów marionetek, w innym turlałem się na gigantycznej kuli do kręgli w środku świata okupowanego przez zarazki podobne do ludzi, a inny kazał mi ukończyć mini-gry, takie jak wyścig na monitorze bicia serca w kasynie. Różnorodność tutaj jest ogromna i zawsze byłem podekscytowany, nie wiedząc, gdzie gra mnie zabierze tym razem.

Oryginalne Psychonauts to nadal jedna z najlepszych platformówek, w jakie kiedykolwiek grałem, ale jedną z jej największych wad był płytki system walki. Walka została tutaj znacznie ulepszona, ponieważ moce psychiczne odgrywają teraz bardziej aktywną rolę, a napotkamy także większą różnorodność wrogów. Zamiast po prostu w nich uderzać, dopóki nie spadną na ziemię, możemy teraz wysadzać ich z daleka dzięki mocom psychicznym, rzucać przedmiotami za pomocą telekinezy i używać bańki czasu, aby tymczasowo spowolnić ich ruchy. Niektórzy wrogowie mają nawet słabości do pewnych mocy, co zmusza nas do przemyślenia swojej strategii.

Psychonauts 2Psychonauts 2
Psychonauts 2Psychonauts 2
To jest reklama:

Wybór mocy, do których mamy dostęp, jest w dużej mierze taki sam, ale w przeciwieństwie do oryginału, większość z nich jest odblokowana od samego początku i wszystkie mają własne drzewka umiejętności. Gdy poprawimy swoją rangę agenta, zbierając karty PSI i wymysły wyobraźni, zdobędziemy punkty, które możemy wydać na ulepszanie swoich różnych mocy. Każda moc ma cztery ulepszenia, które mogą zwiększyć naszą potęgę i zapewnić efekty drugorzędne. Kiedy na przykład ulepszyłem moją zdolność Pyrokinezy, byłem w stanie poprawić jej obrażenia i pole ataku.

Roster wrogów, z którymi tym razem przyjdzie nam się zmierzyć, jest znacznie bardziej zróżnicowany. W jednym z poziomów postać cierpiała na wahania nastroju i musiałem użyć jasnowidzenia, aby zobaczyć jej złe nastroje i dosłownie zniszczyć źródło problemu. Innym razem musiałem odeprzeć ataki bólu jednej postaci, które uruchamiały się w dowolnym losowym momencie. Wróg zachowywał się jak fizyczna manifestacja ataku paniki, ponieważ atakował bardzo szybko i nieprzewidywalnie i próbował mnie przytłoczyć, dzieląc się na kilka kopii siebie.

Chociaż jest to niewątpliwie bardziej dopracowany produkt niż oryginał, wciąż ma kilka niedociągnięć. Konieczność ciągłego wstrzymywania gry i przydzielania mocy do wybranych przycisków jest żmudna i naprawdę przerywa ciąg akcji. Rozumiem, że lista mocy jest obfita, ale musiał być lepszy sposób na przełączanie się między umiejętnościami, zamiast ciągłego rozwijania menu. Platforming natomiast może czasami wydawać się trochę niezgrabny. Nader często zdarzało mi się skoczyć w zupełnie przeciwną stronę, niż w którą chciałem.

Mimo wszystko Psychonauts 2 to nie tylko doskonała kontynuacja, ale także jedna z najlepszych platformówek, w jakie kiedykolwiek miałem przyjemność zagrać. Wiele mentalnych światów jest po prostu przepełnionych kreatywnością, jeśli chodzi o ich projekty i przedstawianie zmagań o zdrowie psychiczne. Walka została również znacznie ulepszona w stosunku do oryginału, moce psychiczne odgrywają bardziej aktywną rolę, a wrogowie są bardziej zróżnicowani. To powiedziawszy, szkoda, że tak niewiele brakuje do perfekcji, ponieważ przełączanie między mocami nadal wydaje się trochę niezgrabne, a niektóre podstawowe elementy platformingu zawodzą.

Psychonauts 2
Psychonauts 2
09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Mentalne światy zachwycają kreatywnością; walka została znacznie ulepszona; naprawdę świetny scenariusz i przedstawienie zmagań ze zdrowiem psychicznym.
-
Przełączanie się między mocami jest niezgrabne; niektóre elementy platformingu wymagają dopracowania.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości