Jak zapewne zauważyliście, seria Gears of War zmieniła ton i ogólny motyw, zaczynając od Gears of War 4. Była to pierwsza gra z serii The Coalition i odeszła od horroru oryginalnej trylogii do czegoś lżejszego.
Okazuje się, że nie to miał na myśli szef Xboxa, Phil Spencer, kiedy Microsoft kupił IP w 2014 roku, jak ujawniła osoba, która stworzyła Gears of War w pierwszej kolejności; Klif Blesziński. Kiedy niedawno odwiedził XboxEra Podcast, powiedział:
To była główna uwaga Phila Spencera, kiedy Microsoft nabył Gears of War IP. Kiedy rozmawiał z Rodem Fergusonem, powiedział, że wróćmy do horroru.
Nowe postacie w Gears of War 4 i Gears 5 generalnie nie zostały dobrze przyjęte przez społeczność i pomimo tego, że są to naprawdę dobre gry, wielu fanów wielokrotnie mówiło, że chcą, aby seria powróciła do swoich korzeni horroru.
Gears 6 jest obecnie w fazie rozwoju i wydaje się, że opuścił pre-produkcję, sądząc po ofertach pracy, o których niedawno informowaliśmy. Jeśli Gears 6 będzie mroczniejszy i będzie miał te same przesadne postacie macho z oryginału, to się okaże. Czy chciałbyś tego, czy jesteś zadowolony z kierunku najnowszych gier?
Sprawdź wywiad z Cliffem Bleszinskim poniżej, aby usłyszeć jego przemyślenia na ten temat, wszystko zaczyna się 48 + minut w podcaście, jeśli chcesz szybko do przodu.