W przeważającej części wydawało się, że Tesla jest złotym standardem dla funkcji zautomatyzowanej jazdy, ale to się najwyraźniej zmieniło. Ponieważ Mercedes-Benz ogłosił, że osiągnął Level 3 zautomatyzowaną jazdę i że zostanie on najpierw wprowadzony do pojazdów konsumenckich w 2024 r. S-Class i EQS Sedans do użytku w niektórych stanach w USA.
To, co odróżnia Level 3 od Level 2 w innych samochodach, to znacznie większa swoboda kierowcy, w tym możliwość faktycznego odwracania wzroku od drogi, aby obejrzeć film, porozmawiać z pasażerem, zagrać w grę i tak dalej, podczas gdy samochód kontroluje i jedzie z prędkością 40 mil na godzinę.
System ten jest znany jako Drive Pilot i jako Mercedes-Benz's dyrektor ds. technologii, Markus Schäfer stwierdza: "Nasz DRIVE PILOT robi duży krok naprzód w tym kierunku i stawia nas w czołówce innowacji w niezwykle ważnej dziedzinie zautomatyzowanej jazdy. DRIVE PILOT po raz kolejny pokazuje, że nasz pionierski duch jest częścią naszego DNA."
Należy powiedzieć, że jest to obecnie dozwolone tylko w stanie Nevada, ale Mercedes-Benz naciska na zgodność w Kalifornii i innych miejscach.