Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Harvestella

Harvestella wydaje się być prymitywną, ale uroczą grą symulującą życie

Wypróbowaliśmy nadchodzącą grę RPG Square Enix, w ramach niedawnego wydarzenia w Londynie.

HQ

Jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów pochodzących od Square Enix w pozostałej części 2022 roku jest symulacja życia RPG znana jako Harvestella. Wchodząc na PC i Nintendo Switch, ta gra polega na rozwijaniu i rozwijaniu zagrody w małym, czarującym świecie, a jednocześnie pomaganiu mieszkańcom miasta w zadaniach, rozwiązywaniu różnych mistycznych problemów i stawianiu czoła zagrożeniom różnego rodzaju. Zdaję sobie z tego sprawę, ponieważ niedawno miałem okazję sprawdzić Harvestellę w ramach wydarzenia Square Enix w Londynie, gdzie miałem okazję sprawdzić otwierającą część gry.

HQ

Na początek nie będę zbytnio komentował fabuły i narracji w rdzeniu gry, ponieważ szczerze mówiąc, było trochę trudno mieć oko na moją uwagę podczas sesji praktycznej. Podstawowym założeniem jest to, że zostajesz poddany Queitus, śmiertelnej zmianie pór roku, która jest postrzegana jako śmiertelna dla ludzi, ale jakoś to przetrwasz, a wkrótce potem znajdziesz się pod czujnym okiem lokalnego lekarza Lethe Village, Cresa, osoby, która uważa twoje przetrwanie za zagmatwaną tajemnicę. Wkrótce po spotkaniu z Cresem, wioska zostaje prawie uderzona przez spadający obiekt, który odkrywasz, że jest rodzajem kapsuły dla spostrzegawczo złej frakcji znanej jako Omens, a od tego momentu stawiane są kolejne pytania i bardzo niewiele odpowiedzi jest udzielanych. Raczej możemy się spodziewać, że zostaną one zbliżone znacznie głębiej do narracji.

Ale to, co ta sesja zapewniła, to interesujące spojrzenie na samą rozgrywkę i wszystkie różne ścieżki, które ją tworzą. Na początek, systemy rolnictwa i symulacji życia wydają się być dość proste. Możesz orać działki polowe, a następnie sadzić unikalne nasiona, zanim je podlejesz i pielęgnujesz w miarę wzrostu plonów. Ale to również idzie o krok dalej, ponieważ możesz stworzyć wiele narzędzi, które pomogą ci rozszerzyć i uporządkować ziemię uprawną, takie jak młotki do łamania zasłaniających głazów. A wszystko to oprócz możliwości dostosowania swojej zagrody za pomocą ogrodzeń i innych gadżetów, aby poprawić estetykę obszaru, jednocześnie zarządzając zdrowiem, głodem, snem i innymi systemami, które definiują i wpływają na twoją postać.

To jest reklama:

Chociaż chciałbym móc dalej komentować system rzemiosła i to, co się z tym wiąże, niestety nie do końca mogłem to zobaczyć w całości. To, co udało mi się jednak zobaczyć, to eksploracyjna strona gry i sposób, w jaki wpływa to na gromadzenie przydatnych zasobów. Zaczyna się od przejścia na mapę świata, która pozwala na przemieszczanie postaci między lokacjami, a nie tylko na posiadanie szybkiego zestawu podróżniczego. Po dotarciu do żądanego miejsca możesz swobodniej eksplorować, zbierać zasoby i przedmioty, które zostały upuszczone na podłogę, a także najprawdopodobniej walczyć z groźnymi stworzeniami, które nazywają lokalizację domem. Zanim przejdę do dalszej części walki, chciałbym dodać, że elementy eksploracji, które zobaczyłem, również wydawały się dość prymitywne i trochę nieinspirowane, więc mam nadzieję, że zostanie to rozszerzone w miarę rozwoju fabuły.

Harvestella
HarvestellaHarvestella

Ale w każdym razie, wróćmy do walki. Gra bardziej przypomina tradycyjną grę RPG i widzi, jak używasz swojej broni do atakowania wrogów w czasie rzeczywistym, podczas gdy oni robią to samo. Nie ma żadnych systemów turowych ani niczego podobnego, wszystko jest natychmiastowe i wydaje się dość wciągające, nawet jeśli, podobnie jak wiele systemów Harvestelli, wydaje się dość podstawowe i pozbawione głębi. Mówię to, ponieważ nie było zbyt wielu opcji podejścia do walki. Nie jest to standard A-RPG, dając ci wiele różnych opcji ataku lub mechaniki ruchu. Nie. Wydawało się to również obejmować to, co widzisz, jeśli dostaniesz styl, i chociaż pasowało to do ogólnego tematu tego, co Harvestella zamierza zaoferować, nie mogę pomóc, ale mam nadzieję, że w dalszej części gry pojawią się głębsze opcje.

To jest reklama:

Ale poza tym warto zauważyć, że Harvestella jest niesamowicie uderzającą grą. Przetestowałem go na przełączniku OLED, a grafika wyglądała fantastycznie, pełna ostrych kolorów i naprawdę żywa. I w dość odmiennym duchu do moich poprzednich komentarzy, system czasu, który jest używany, wydaje się być dość wymagający i trochę opresyjny, ponieważ z tego, co widziałem, dni mijają szybko, co oznacza, że będziesz musiał być bardzo inteligentny w tym, jak spędzasz czas w grze, co często jest odwrotnym podejściem, jakie przyjmuje wiele tytułów life-sim.

HarvestellaHarvestella

Mimo to niewątpliwie bawił mnie Harvestella podczas mojej gry. Z niecierpliwością czekam na to, jak Square Enix rozszerzy niektóre z systemów, które mają na miejscu w dalszej części narracji, ponieważ podstawowa koncepcja działa dobrze, po prostu może zrobić z pewną głębią, a podobnie, uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące fabuły będzie fantastyczne. Tak czy inaczej, kształtuje się to jako urocza i urocza gra, która ocieka charyzmą i jest to zdecydowanie jeden z moich najbardziej oczekiwanych tytułów, które pojawią się w listopadzie.

Powiązane teksty

0
HarvestellaScore

Harvestella

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Farming-RPG Square Enix jest tutaj, a my spędziliśmy trochę czasu gubiąc się w jego niezwykłym świecie fantasy.



Wczytywanie następnej zawartości