Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

Cube Controls CSX-3

Włoski producent Cube Controls wypuścił na rynek swoją nową kierownicę klasy premium i z pewnością jest smaczna.

Sposób, w jaki świat wyścigów sim-wyścigowych całkowicie eksplodował popularnością w ciągu ostatnich trzech lat, był równie fascynujący, co satysfakcjonujący. Coś takiego jak fakt, że prawie ośmioletni Assetto Corsa sprzedał się w nieco ponad milionie egzemplarzy przed pandemią, a teraz ma zapierające dech w piersiach 13,8 miliona sprzedanych gier, naprawdę mówi wszystko o tym, jak ten gatunek szybko stał się czymś innym niż niszowym hobby dla początkujących maniaków wyścigów. Dzięki temu ilość produktów sim-racing dostępnych na rynku oczywiście się zwielokrotniła i to przede wszystkim segment produktów premium najbardziej wzrósł w ciągu ostatniego roku. Dla tych, którzy bardzo poważnie podchodzą do swojego hobby wyścigowego, istnieje obecnie wiele gadżetów, które mają dokładnie taką samą jakość jak komponenty z prawdziwego samochodu wyścigowego.

Cube Controls CSX-3

Włoski producent Cube Controls od wielu lat buduje jedne z najlepszych kół premium, a dzięki nowo wypuszczonemu flagowemu CSX-3 zrobili kolejny krok w kierunku tego, co nazwałbym perfekcją. Ponieważ kierownica ta jest wspaniała, naprawdę nie ma innego sposobu na jej opisanie Przez ostatnie trzy tygodnie jeździłem tylko CSX-3 na naszym zestawie wyścigowym i chociaż początkowo nie sądziłem, że może konkurować z Fanatec Podium BMW Motorsports M3 GT3 Wheel, walczy o tron.

Cube Controls CSX-3

Cube Controls nie skąpił tutaj niczego, nie skompromitował ani milimetra. Podwozie kierownicy wykonane jest z anodowanego aluminium, włókna węglowego i kompozytu z włókna węglowego (polimer wzmocniony grafitem) i pomimo tego, że CSX-3 jest mały w Formule o całkowitej szerokości 28 centymetrów, wydaje się bardziej przestronny niż wszystkie kierownice Fanatec Formula tego samego rozmiaru. Uczucie, kiedy trzymasz go w rękach, jest fantastyczne. Same uchwyty wykonane są z tworzywa sztucznego, co na początku wydawało mi się trochę... tanie, ale po 50 godzinach z tym fantastycznym kołem jestem przekonany, że jest to właściwa droga, ponieważ plastikowe uchwyty wydają się trwać absolutną wieczność i są odpowiednio "miękkie", abym mógł uzyskać dobry chwyt w rękawiczkach. Skończyłem na przykład z alcantarą, która przechodzi od "nowej" do "naprawdę wytrzymałej i starej" w ciągu 50 godzin, jeśli chodzi o kierownice.

To jest reklama:
Cube Controls CSX-3

32 przyciski z przodu kierownicy są doskonałej jakości, a aluminiowe pokrętła są doskonałej jakości i bardzo dobrze się czują pod względem oporu podczas ustawiania balansu hamulców lub ilości "kontroli trakcji", której chcesz użyć podczas trwającego wyścigu. Wszystkie gumowe przyciski są podświetlane, a za pomocą własnego oprogramowania Cube Control bardzo łatwo jest ustawić określone kolory i funkcje, które pozwalają przyciskom zmieniać kolor przy określonych prędkościach lub na przykład gdy opony osiągną określoną temperaturę. Idealny dla wybrednych maniaków wyścigów, którzy chcą mieć możliwość dostosowania każdego milimetra swojego zestawu.

Cube Controls CSX-3

Pośrodku kierownicy znajduje się 4-calowy ekran dotykowy LCD (800×480), który można dostosować dokładnie tak, jak chcesz za pomocą Simhub, a Racedepartment.com jak zwykle znajdują się tysiące różnych "kresek" do pobrania całkowicie za darmo dla tych, którzy chcą odtworzyć wygląd konkretnego samochodu wyścigowego. Zrobiłem własną grafikę w "Dash Studio" Simhuba i mogę tylko powiedzieć, że jakość ekranu wewnątrz CSX-3 jest znakomita. Dobra gęstość pikseli, świetna maksymalna jasność, dobra czerń i dobra częstotliwość odświeżania. Na kierownicy, którą sprawdziliśmy, z tyłu znajduje się sześć łopatek, z których dwa działają jak sprzęgło dla tych, którzy chcą prowadzić wyścigi Formuły z w pełni analogową skrzynią biegów, podczas gdy środkowe to oczywiście selektory biegów. Górne łopatki to opcja, która kosztuje około 140 funtów więcej, a poza tym tak naprawdę nie wiem, do czego ich użyć, czują się dobrze zbudowane i zostały dobrze umieszczone, co oznacza, że nie wpływają na ogólne wrażenie ani na moją przyczepność wokół samych uchwytów kół.

To jest reklama:
Cube Controls CSX-3

Łopatki zmiany biegów są najlepsze, jakie kiedykolwiek wypróbowałem na jakiejkolwiek kierownicy i mają w sobie to wyraźne, charakterystyczne dla Formuły 1 "kliknięcie". Zaraz po wyjęciu z pudełka czułem, że łopatki są trochę zbyt daleko od rzeczywistych uchwytów, co oznaczało, że pomimo moich dużych rąk byłem zmuszony "ponownie chwycić" chwyt podczas zmiany biegów, co ostatecznie doprowadziło do podwójnej zmiany biegów. Wymagało to jednak około 21 sekund wkręcenia dostarczonego narzędzia do mocowania i jak się dziś czuje, jest to najbardziej naturalne, wysokiej jakości koło w świecie wyścigów symulacyjnych, jakie kiedykolwiek testowałem. CSX-3 Cube Control to nieco drogie arcydzieło dla tych, którzy naprawdę nie zadowolą się niczym innym niż bardzo, bardzo najlepszymi.

10 Gamereactor Polska
10 / 10
+
Piękny design. Doskonała ergonomia. Fantastyczne materiały. Sztywny i sztywny. Najlepsze łopatki zmiany biegów na rynku. Świetny ekran LCD. Bardzo wysokiej jakości przewód.
-
Drogi.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Cube Controls CSX-3

Cube Controls CSX-3

ARTYKUŁ O SPRZĘCIE. Przez Petter Hegevall

Włoski producent Cube Controls wypuścił na rynek swoją nową kierownicę klasy premium i z pewnością jest smaczna.



Wczytywanie następnej zawartości