Polski
Gamereactor
artykuły

BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

Spotkaliśmy się z szefem gier BAFTA, aby uczcić 19. doroczną uroczystość, która odbędzie się tego wieczoru.

HQ

Przed 19. ceremonią wręczenia nagród British Academy Games Awards spotkaliśmy się z Lukiem Hebblethwaite'em, szefem działu gier BAFTA, aby porozmawiać o znaczeniu nagród i BAFTA jako całości w branży.

Jako prestiżowa organizacja, BAFTA ma wyjątkowy urok społeczny, który może pomóc w podkreśleniu branży gier na większą skalę.

BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

Hebblethwaite powiedział: "Podkreślamy najlepsze gry w sposób, z którego wielu ludzi w głównym nurcie może nie zdawać sobie sprawy, umiejętności, które za nimi stoją, talent, który się z nimi wiąże, różnorodność ludzi w branży. Dysponujemy pewnego rodzaju zasięgiem medialnym, który może przekroczyć bariery w sposób, w jaki niewiele innych organizacji może to zrobić.

To jest reklama:

"Kategorie takie jak Najlepsza gra rodzinna i Gra poza rozrywką pokazują różne aspekty tego, czym mogą być gry i myślę, że łamie zakorzenione zrozumienie niektórych ludzi na temat tego, czym są dla nich gry.

"My, będąc tą prestiżową instytucją, ludzie, jak sądzę, rozumieją, jaka jest jej rola w filmie i telewizji, a widząc, że decydujemy się na rozpoznawanie gier w ten sposób, zdecydowanie przekraczamy wiele z tych barier."

Mówiąc o traktowaniu zespołu stojącego za Returnal - który wygrał najlepszą grę na zeszłorocznych BAFTA - kontynuował: "Zaprosiliśmy Harry'ego Kruegera, dyrektora gry, do siedziby BAFTA, aby zrobić klasę mistrzowską wraz z Jane Perry, która właśnie wygrała główną rolę, i myślę, że to trochę ich zaskoczyło, ponieważ zostali potraktowani tak jak BAFTA.

"Dokładnie to samo, co zrobilibyśmy dla Margot Robbie lub Quentina Tarantino, gdyby przyszli, więc kiedy ludzie przychodzą do siedziby BAFTA, na zdjęciach na ścianach są ludzie z gier, więc widzisz i rozumiesz, że gry są rozpoznawane w ten sposób."

To jest reklama:
BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gierBAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gierBAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

Hebblethwaite wspomniał również o tym, jak BAFTA wprowadza przemysł gier w szerszą scenę rozrywkową: "Niedawno zrobiliśmy masterclass na The Last of Us dla naszych członków connect, więc to są ludzie w pierwszych kilku latach branży, ale tak naprawdę to było z zespołem telewizyjnym, rozmawiając ze scenografem, projektant protez i projektant ubrań opowiadają o tym, jak przełożyli grę na medium telewizyjne i jakie były ograniczenia, ale także o tym, jak rzeczy się zmieniły.

"To była naprawdę świetna okazja, aby połączyć te dwa światy gier i telewizji, oczywiście program telewizyjny odnosi teraz ogromny sukces, ale wiele rozmów dotyczyło również tych ludzi z sektora telewizyjnego pracujących nad tą grą, którzy po raz pierwszy wsadzają głowy pod maskę gier i rozumieją wybory projektowe. Że stroje, które ludzie noszą w grach, nie są tylko przypadkowym wyborem.

"Jest wiele rozważań, które wchodzą w to dokładnie w taki sam sposób, w jaki projektant kostiumów podszedłby do tego w telewizji."

W branży gier BAFTA działa na rzecz rozwoju i kontaktów. Hebblethwaite powiedział: "Jesteśmy naprawdę dobrzy w łączeniu branży, aby prowadzić dyskusje i spotykać się nawzajem i tworzyć rodzaj tygla.

"Organizowaliśmy wydarzenia towarzyskie dla gier, w ostatnim mieliśmy 200 profesjonalistów z branży, od zwycięzców BAFTA i znanych nazwisk po ludzi, którzy dopiero zakładają własne niezależne studia deweloperskie.

"Łączymy ludzi i pomagamy tworzyć te połączenia, które mogą zmienić życie i generować te nieoczekiwane chwile, w których generowane są fajne pomysły; Wiem na pewno, że ludzie odchodzili i tworzyli firmy z ludźmi, których poznali na BAFTA.

BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gierBAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

Hebblethwaite wyjaśnił, w jaki sposób te sesje pomagają dzielić się wiedzą i poprawiać zrozumienie w całej Wielkiej Brytanii: "Patrząc na MMO, coś, co bardzo różni się od filmów i telewizji, nie ma prawdziwego odpowiednika, a także bardzo różni się od gier dla jednego gracza w sposobie, w jaki są tworzone. Przeprowadziłem rozmowę panelową z zespołem Creative Assembly Hyenas, zespołem zarządzającym społecznością z Fall Guys i dyrektorem kreatywnym Boom Beach z Space Ape.

"Mówiąc o tym, jak wygląda proces tworzenia gry MMO, jest trochę wcześniej, gdzie masz "Jakie są twoje ograniczenia projektowe od samego początku?". To będzie działać na X liczbie serwerów, musi mieć tyle osób i może narysować tylko tyle trójkątów lub serwer rozpływa się po podłodze jak kosmita.

"Trafiliśmy na analogię, że nie ma światła na końcu tunelu, po uruchomieniu są dwa tunele. Jednym z nich jest dalszy rozwój i dalsze utrzymywanie tego, co mamy, a drugi tunel, który jest czymś w rodzaju przyszłorocznej aktualizacji, gdzie chcesz się udać.

"Zawsze rywalizujesz z wyzwaniami żywej społeczności i rozwijającej się gry, może jest zepsuta tutaj, rozpada się tutaj, a gracze nie są szczęśliwi w tej dziedzinie. Ciągle starasz się utrzymać i rozwijać, ale masz też długoterminowe cele, które próbujesz osiągnąć w tym samym czasie.

"Prowadzenie tej dyskusji, jeśli wolisz, prawie w kategoriach laika, aby spróbować dokładnie wyjaśnić, co to oznacza, było naprawdę pouczające. Wielu ludzi czuło, że to w pewnym sensie demistyfikuje wiele z tego, co dzieje się w tych dość nieprzejrzystych rzeczach.

BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gierBAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gierBAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

"

Kontynuował o tym, że zdobycie nagrody BAFTA jest nieocenione dla reputacji studia i przyszłego biznesu. Hebblethwaite zażartował: "Jestem pewien, że jest to dobre dla ich sprzedaży. Na pewno przynosi to wiele prestiżu tym firmom, niezależnie od skali, w jakiej się znajdujesz. Jest to nieocenione pod względem tego, jak ta firma jest postrzegana przez branżę, przez ludzi z branży, przez programistów i innych ludzi, z którymi mogą chcieć pracować. To zrozumienie, że jest to prawdziwe uznanie rzemiosła i wiedzy, które wchodzą i rodzaj inwestycji w rzeczy, na których im zależy.

"Prawdopodobnie dla mniejszych wydawców jest to zachęta do rozważenia gier o różnym rodzaju atrakcyjności, jeśli spojrzysz na naszą kategorię Games Beyond Entertainment i gry, które są tam wybierane, jest w tym wiele uznania i myślę, że biorąc pod uwagę, że wielu mniejszych wydawców jest zaangażowanych w ważne rozmowy, I stanąć w obronie wielu problemów, to dobry sposób, aby pomóc je rozpoznać.

"Dla deweloperów to ogromne wyróżnienie, wygrana BAFTA jest bardzo trudna. Myślę, że w tym roku wzięliśmy udział w 248 meczach i tylko jeden zwycięzca w każdej kategorii, więc jest to ostra konkurencja, mierzysz się z największymi grami na świecie.

"Tak więc, kiedy ludzie wygrywają, BAFTA może otworzyć wiele drzwi, niezależnie od wielkości firmy. Dla większych firm jest to uznanie dla umiejętności i talentów, które tam są, i genialne w rekrutacji.

"Dla mniejszych firm, niezależnych deweloperów, ta BAFTA otwiera wiele drzwi i wiele możliwości na przyszłość, które pomagają w rozmowach z wydawcami, inwestorami i tego rodzaju rzeczami. Rozwój gier niezależnych to trudny występ i jestem pewien, że nagrody BAFTA są dobrze doceniane przez tych, którzy mają je na swoich kominkach. "BAFTA jest

tą prestiżową instytucją, ludzie, jak sądzę, rozumieją, jaka jest jej rola w filmie i telewizji, a widząc, że decydujemy się na rozpoznawanie gier w ten sposób, zdecydowanie przekraczamy wiele z tych barier."

BAFTA organizuje również inicjatywy, takie jak przełomowy program, program Connect i konkurs dla młodych projektantów gier, aby wspierać nowe pokolenie talentów gier.

Hebblethwaite pochwalił te inicjatywy: "Zasadniczo w tym, co robimy, chodzi o tworzenie możliwości zarówno uczenia się, jak i zwiększania sieci i możliwości w sektorze gier dla talentów.

"Niezależnie od tego, czy są to młodzi ludzie przychodzący przez naszą sieć młodych projektantów gier, którzy są zwycięzcami lub nominowanymi, dlatego pozostajemy z nimi w kontakcie przez całą ich karierę, to naprawdę miła i wspaniała społeczność, która buduje.

"Angażujemy ich w nasze działania, a oni zdobywają role w branży. Dla osób na wczesnym etapie kariery mamy cały program CONNECT, który zapewnia możliwości uczenia się zarówno pod względem rzemiosła, jak i podstawowych umiejętności potrzebnych do odniesienia sukcesu w każdej pracy.

"Budowanie zarówno prostych, ale także czasami ustrukturyzowanych sposobów nawiązywania kontaktów i łączenia ludzi oraz spotykania ludzi, których inaczej by nie spotkali, jest naprawdę ważne, aby przekroczyć niektóre z tych barier, mamy wszelkiego rodzaju ludzi w naszej sieci.

"Łączenie tych ludzi razem i czasami pozwalanie im na nawiązywanie kontaktów, a innym razem łączenie tych ludzi specjalnie w celu zaangażowania się w rozmowy i okrągłe stoły, rozmawianie o problemach branżowych lub sposobach pomagania jednostkom ma fundamentalne znaczenie dla tego, co robimy i dlaczego sami tworzymy treści.

"Mamy nadzieję, że z tych wspaniałych pomysłów powstaną nowe, genialne firmy, a z tego wszystkiego wyrosną nowe, wspaniałe gry."

BAFTA Games Awards: Jak BAFTA podkreśla i wspiera brytyjską branżę gier

Mówiąc konkretnie o młodych deweloperach, Hebblethwaite wyjaśnił: "To niesamowici młodzi ludzie tworzący niesamowite gry i jest to naprawdę dobry sposób na rozmowę o tym, co wchodzi w skład gier i jak są tworzone, co dzieje się za kulisami; rodzaj historii, które ci młodzi ludzie decydują się opowiedzieć w grach, które biorą udział w konkursie, Wszystko o kwestiach społecznych, o własnej tożsamości, mówią o zmianach klimatu, mówią o zdrowiu psychicznym.

"Myślę, że każdy, kto widzi tę konkurencję i wyniki z niej, wychodzi z niej pod wrażeniem, widząc znaczenie tego medium dla młodych ludzi i myślę, że to zmienia postrzeganie ludzi, szczególnie w starszych pokoleniach."

Gala rozdania nagród BAFTA Games Awards 2023 odbędzie się 30 marca od godziny 18:50 BST. Ceremonię możecie oglądać na żywo za pośrednictwem oficjalnego kanału BAFTA na Twitchu.



Wczytywanie następnej zawartości